Kunos non perde tempo, e a poco meno di un mese dalla pubblicazione della prima beta di Assetto Corsa ora annuncia l’arrivo dell’Update #2, tecnicamente la terza versione pubblicata se contiamo la versione Early Access 0.2.1 contenente alcuni fix, tweaks e aggiunte minori.
Con l’Update #2, oltre alla prima messa a punto del simulatore ci arriva anche la prima ondata di nuovi contenuti giocabili. Tra le nuove auto troviamo due Lotus, la Evora S e la Exige Roadster, e poi la McLaren MP4-12C che segna l’introduzione nel gioco della gestione dell’aerodinamica attiva.
Per quanto riguarda i tracciati ora abbiamo il layout GP di Silverstone (il più lungo), e Vallelunga Club, il posto ideale per mettere alla prova gli assetti per il drift. L’aggiornamento porta anche un nuovo showroom ambientato in un hangar. E poi ancora nuove livree, nuovi setup auto, supporto Oculus Rift e tanti fix, tutti elencati in coda all’articolo.
Assetto Corsa Update #2 (o Early Access 0.3, come viene chiamato nel changelog) apparirà su Steam a partire dal 6 dicembre, e se avete acquistato la prima versione è un aggiornamento totalmente gratuito, come tutti quelli che seguiranno fino alla versione finale. Vi lasciamo alla lista dei contenuti e il changelog diffusi da Kunos insieme al comunicato .
- Nuovi circuiti:
Silverstone GP Circuit
Vallelunga-Club – Drift
Nuove vetture:
McLaren MP4-12C
Lotus Evora S
Lotus Exige S Roadster
Contenuti aggiuntivi:
Nuove livree auto
Nuovo showroom – Hangar
Nuove versioni auto – Step 1 e Drift
Changelog Early Access 0.3
– Added McLaren Mp4-12C
– Added Lotus Exige S Roadster
– Added Lotus Evora S
– Added Silverstone GP track
– Added Vallelunga Club track
– Fixed broken right side on OculusVR
– Improved reflection shading
– Implemented save setup on exit
– Added saturation control
– In game telemetry :: fixed seconday bugs
– Python :: added isAcLive method to know if the simulation is active or not
– Fixed showroom triple screen central view bug
– X360 gamepad steer speed exposed
– Track cameras improved
– Drift mode: fixed rear gear drifting
– Replay length setting exposed
– Fixed circular replay
– Fixed backfire flames on non-hdr rendering
– New shared memory implementation 1.0 (Physics, Graphic thread and static info)
– Tyre wear rate is now honoring Realism settings
– Fuel consumption is now honoring Realism settings
– Improved BMW M3 e92 (all variants) interior and exterior sounds
– Added exterior gear shift sounds
– Tweaked tyre scrub pitch variation for some cars
– Added damper adjustments in Lotus 2-11 and Scura
– Adjusted engine brake in Lotus 4 cylinder engines
– Fixed bugs with Toe setup values in Tatuus FA01
– Added Chinese & Russian localizations
– Added camera shake & g-force effect view options
– Added XBOX360 gamepad steering speed option
– Added new event hooks for loading external launcher modules (loadModules & beforeLoadModules)
– Fixed various minor layout problems in launcher default theme
– Fixed Drift mode end session
– Fixed unlockable achievements
– Fixed replay interface animation
– Fixed long output logs on system timer drift detection
– Fixed auto shifter (ctrl+g) for wheel [now requestedCarIndex is reset when shifter is not active]
– Fixed achievements on replay
– Fixed time attack penalty on restart
Early Access 0.2.1
– Fixed the PB grid being unresponsive
– Fixed the framerate limit slider not being polite to keyboard input
– Tweaked Pagani Zonda R interior engine volume on load
– Tweaked P4/5 Competizione bodywork volume and interior engine volume on load
– Added version display on launcher intro
– Added changelog display inside launcher (Options/General/View update log)
– Added more verbose logging for launcher thread activity
– Made modal dialog content scrollable