Dice ha annunciato lo srotolamento di una nuova patch per Battlefield 4, che oltre ai consueti ri-bilanciamenti della modalità multiplayer promette anche di curare una porzione di quei bachi che stanno complicando la vita a gamer e sviluppatori fin dal lancio tra ottobre e novembre scorso.
La patch per ora interessa solo la versione PC, e di conseguenza è l’unica piattaforma ad avere già una lista dei cambiamenti. Per quanto riguarda i bug, l’elenco menziona “vari fix per l’aumento della stabilità”, un importante fix che causava dei crash nelle lunghe sessioni di gioco e poi ancora fix sull’audio e varie dinamiche di gioco.
Le prossime patch sulla tabella di marcia sono quelle per PlayStation 3 e PlayStation 4, in arrivo nella tarda serata di oggi considerando il fuso americano. Per queste versioni non abbiamo ancora le patch note, nè alcuna indicazione sulle versioni per le console di nuova e vecchia generazione di Microsoft.
Vi lasciamo alla lista completa dei cambiamenti per la versione PC pubblicate nella giornata di ieri sul Battlelog:
-Various fixes for improving general stability
-Fixed a memory leak issue occurring after level shutdowns, which could result in a out-of-memory crash in longer play sessions
-Additional fix for the “sound loop” deadlock when running High/Ultra graphics settings
-Added a warning for using Legacy AMD drivers that were out of date
-Fixed a player feedback timing issue where blood was appearing before other damage indicators, and before damage was actually done
-Fixed a bug where players’ rank icons on the scoreboard would not be updated
-Fix for Asian users unable to start Battlefield 3 and Battlefield 4 on Windows 8.1
-Normalized repair rates across all vehicles. Vehicles with lower health points, like aircraft and transport vehicles, now repair more slowly than before
-Fixed problem with killer health in kill card not being correctly updated (showing 100 per cent health even though the soldier was hurt)
-Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members
-Fixed a bug where a M1 Abrams Coaxial HMG ammo box was occasionally blocking the driver’s camera
-Increased damage by 25% for the Stealth Jet 20mm cannons
-Stealth Jets now have more similar handling attributes to each other. F35 & J-20 are slightly more agile, Su-50 is less agile
-Attack Jets now have more similar handling attributes to each other, and all 3 are now slightly less agile than earlier
-Fixed camera glitch when switching weapons while moving in crouch
-Fixed an occasional bug where players could experience intermittent engine sound dropouts when driving wheeled IFVs
-Fix for player spawning under the map when deploying on Lancang Dam
-Fixed flickering in map and minimap on Rogue Transmission and Operation Locker
Via | Dice